Fluit- en telschema 1e helft 2020-2021

GRAAG GOED LEZEN:

Het fluit- en telschema voor de 1e helft van het seizoen is gereed.

Aandachtspunt voor de jeugdwedstrijden op zaterdag is dat meisjes A door iedereen gefloten mag worden maar meisjes B √©n C alleen door diegenen die over een licentie of vaardigheidsbewijs beschikken (zie bijgaande foto)! Let op; in verband met Corona is het verstandig een eigen fluit mee te nemen. Heb je deze niet, dan zijn ze beschikbaar in de sporthal (blik met tekst ‘schone fluiten’). Deponeer de fluit na de door jouw gefloten wedstrijd in het daarvoor bestemde blik (‘gebruikte fluiten’) op de wedstrijdtafel! V√≥√≥r de volgende thuiswedstrijden worden deze grondig gereinigd. NEEM DE FLUITEN A.U.B. NIET MEE!

Veldindeling training 2020-2021

De trainingen in de zaal gaan weer beginnen! De senioren starten aanstaande dinsdag 18 augustus en de jeugd begint op 25 augustus (dit i.v.m. vakantie van een aantal jeugdtrainers). Het schema gaat hierbij. Voor de jeugd (én ouders) zijn er de volgende aanwijzingen:

De jeugd hoeft onderling geen 1,5 m afstand te houden, maar moet deze afstand wel (zo veel mogelijk) tot de trainer houden. Graag voor en na de training handen wassen. Kleedkamers, douches en toiletten zijn open voor gebruik. Maar kom en ga zoveel mogelijk in sportkleding. Douche het liefste thuis. Kleding en tassen graag meenemen in de sportzaal om ruimte te behouden in de kleedkamers. Halen en brengen (van kinderen) gaat volgens het kiss and ride principe. Brengen en halen vanaf de parkeerplaats waarbij de 1,5 meter in acht wordt genomen. Maximaal 10 minuten voor aanvang van de training aanwezig. Na het sporten de sportzaal en kleedkamers graag zo snel mogelijk verlaten.

Voor de rest gelden hier ook de algemene regels:
– Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen
– Hoest en nies in je elleboog
– Was vaak je handen
– Houd 1,5 meter afstand tot volwassenen

De competitie zal halverwege september starten (voor de C, B en A jeugd) De eerste wedstrijden staan inmiddels als concept op de wedstrijdkalender. De mini’s zullen dit seizoen aan een aantal minitoernooien mee doen, zodra hier meer informatie over is, zullen we dit doorgeven.

Kindpakket – zodat ieder kind kan sporten!

Elk kind moet mee kunnen doen aan leuke en belangrijke activiteiten. Bijvoorbeeld sporten, zwemles, schoolreis of naar muziekles. Ook als zijn of haar ouders hiervoor geen of weinig geld hebben. Dat vinden we in Midden-Drenthe belangrijk. Daarom heeft de gemeente voor gezinnen met een laag inkomen het Kindpakket. Sinds kort maakt ‚ÄėBartje leert zwemmen‚Äô ook onderdeel uit van het Kindpakket. Met deze regeling kunnen kinderen uit minimagezinnen gratis hun zwemdiploma halen.

Wil je weten of je in aanmerking komt voor regelingen uit het Kindpakket?

Of wil je meer weten over de mogelijkheden?

Kijk dan op www.middendrenthe.nl/kindpakket of neem contact op met één van de medewerkers van de Gemeentewinkel via (0593) 53 92 22. Op afspraak langskomen in de Gemeentewinkel kan natuurlijk ook.

Jeugdlintje gemeente Midden-Drenthe

Jeugdlintje 2020
Begin 2021 reikt de gemeente voor de derde keer de jeugdlintjes uit aan jongeren die zich op de één of andere manier inzetten voor onze samenleving. De gemeente kent heel veel van deze jonge helden. Maar vaak blijven ze onzichtbaar. Daarom heeft de gemeenteraad een aparte onderscheiding in het leven geroepen voor de jonge helden van Midden-Drenthe: het Jeugdlintje.

Klik op de link hieronder voor meer informatie over het jeugdlintje!

Brief-Jeugdlintje

Berichtgeving Nevobo rondom Corona

Volledige competitie tijdelijk stilgelegd

Als gevolg van de coronamaatregelen van 13 oktober worden alle competities, inclusief de Eredivisie- en jeugdcompetities, per 14 oktober 22.00 uur stilgelegd. Jeugd t/m 17 jaar mag wel blijven trainen

Tijdens de persconferentie op dinsdag 13 oktober werden er aanvullende maatregelen afgekondigd door premier Rutte en minister De Jonge om het coronavirus de kop in te drukken. Dit heeft gevolgen voor het volleybal:

  1. Alle competities, inclusief de Eredivisie en jeugdcompetities, worden stilgelegd.
  2. Voor 18 jaar en ouder geldt dat trainingen uitsluitend zijn toegestaan met een maximale groepsgrootte van 4 personen (inclusief trainer, indien trainer binnen het veld aanwezig is. Als de trainer buiten het veld instructies geeft, telt deze niet mee) per veld en met continue inachtneming van de 1,5 meter afstandsregel. 
  3. Jeugdteams¬†tot 18 jaar mogen¬†‚Äėgewoon‚Äô¬†blijven trainen.¬†Wedstrijden¬†onderling met teams van de eigen club zijn toegestaan.

De maatregelen gaan in per woensdag 14 oktober, 22.00 uur en gelden voor ten minste 4 weken. 

Geen uitzondering Eredivisie volleybal 
De recente maatregelen worden genomen om reisbewegingen en sociale contacten te beperken. Tijdens de persconferentie werd bekendgemaakt dat er in de sport alleen een uitzondering geldt voor Topsporters met een status en het betaald voetbal (EreРen Eerste divisie voetbal). Dit betekent dat de Eredivisie volleybal, net als de volleybalcompetities op andere niveaus, in de aankomende 4 weken wordt stilgelegd. 

Trainingen in teamverband voor 18 jaar en ouder, inclusief de Eredivisie 
De trainingen in teamverband van 18 jaar en ouder, inclusief Eredivisieteams, zijn per woensdag 14 oktober 22.00 uur, uitsluitend toegestaan met een maximale groepsgrootte van 4 personen per veld (inclusief trainer, indien trainer binnen het veld aanwezig is. Als de trainer buiten het veld instructies geeft, telt deze niet mee) en met continue inachtneming van de 1,5 meter afstandsregel, zowel binnen als buiten de lijnen. 

Jeugdteams t/m 17 jaar mogen ‘gewoon’ blijven trainen¬†
Voor trainingen in teamverband wordt er voor¬†de¬†jeugd tot 18 jaar¬†een uitzondering gemaakt. Zij mogen ‘gewoon’ blijven trainen.¬†Ook¬†zijn onderlinge wedstrijden met teams van de¬†eigen¬†club¬†toegestaan.¬†

Richtlijnen toegestane trainingen 
Uiteraard blijven bij de trainingen voor de jeugd t/m 17 jaar en senioren van 18 jaar en ouder de huidige maatregelen in stand, met als belangrijkste aandachtspunten dat er geen publiek is toegestaan, de richtlijnen voor het dragen van mondkapjes van toepassing zijn en de kantine gesloten is. Het dragen van mondkapjes wordt verplicht zodra dit juridisch geregeld is. Bovenop deze al geldende aandachtspunten zijn ook douches en kleedkamers per woensdag 14 oktober 22.00 uur gesloten en geldt er een maximum van 30 personen (kinderen en jeugd die qua leeftijd vallen onder juniorencompetitie zijn uitgezonderd maximaal 30 personen) per zelfstandige ruimte. 

Op onze pagina¬†Organisatie indoor volleybal¬†is inmiddels het protocol verantwoord sporten ge√ľpdatet, evenals de FAQ van NOC*NSF. Zodra de volleybalspecifieke FAQ gereed is laten wij dit weten.¬†Houd hiervoor¬†www.nevobo.nl¬†en¬†onze¬†social¬†media kanalen in de gaten.

Organisatie indoor Volleybal

Vervolg competitie en teamgelden 
Deze maatregelen hebben, bovenop de ontwikkelingen van de afgelopen weken, veel impact op het verdere verloop van de competities. De Nevobo werkt de mogelijke scenario’s uit voor het vervolg van de competitie.  De uitkomst zal mede afhankelijk zijn van de duur van de huidige situatie. Op korte termijn wordt hierover gecommuniceerd.

Vervolgens geeft de Nevobo ook uitsluitsel over een passende oplossing voor de teamgelden voor seizoen 2019-2020 en 2020-2021. 


Bericht van Volleybalkrant.nl:

Volgend weekend starten, met uitzondering van de Eredivisie, alle klassen en divisies met de competitie. Door de huidige situatie zijn er, zowel binnen als buiten de lijnen, regels opgesteld om alles zo veilig mogelijk te laten verlopen. Volleybalkrant.nl heeft de belangrijkste en meest opvallende regels voor je op een rijtje gezet. Wist jij bijvoorbeeld al dat je niet mag yellen en schreeuwen?

Spelers en staf

Het is voor spelers niet toegestaan om te schreeuwen, yells te doen of door het net naar de tegenstander te schreeuwen. Het bescheiden vieren van een punt is wel toegestaan. Schud voorafgaand aan de wedstrijd geen handen, maar begroet tegenstanders en scheidsrechter wel. Alle staf en wisselspelers van 18 jaar en ouder moeten buiten het speelveld 1,5 meter afstand van elkaar houden. Indien de 1,5 meter afstand niet kan worden gewaarborgd bij de reservebank, is het bij uitzondering toegestaan dat teamofficials en wisselspelers plaatsnemen op stoelen of een extra wisselbank. Let op! Maak bij het wisselen van speelhelft de spelersbank schoon. Daarnaast wordt aangeraden de omvang van de staf langs het veld zo klein mogelijk te houden. Reis je met de auto naar de wedstrijd, dan wordt geadviseerd om een mondkapje te dragen. Kom al omgekleed in sportkleding naar de sporthal, zodat er voorafgaande aan de wedstrijd niet of nauwelijks gebruik gemaakt hoeft te worden van de kleedkamer. Probeer zoveel mogelijk thuis te douchen.

Publiek

In elke sporthal is de capaciteit voor publiek beperkt. De precieze capaciteit hangt af van de sporthal. Het advies is dan ook om bij uitwedstrijden zo weinig mogelijk publiek mee te nemen. Voor thuiswedstrijden is elke vereniging zelf verantwoordelijk voor het bepalen van de toegang van publiek en de wijze waarop dit georganiseerd wordt. Raadpleeg voor meer informatie hierover het protocol verantwoord sporten en de handreiking publiek bij sportwedstrijden op de site van NOC*NSF.

Afzeggen wedstrijd i.v.m. coronabesmetting of corona-gerelateerde klachten

Bij een corona besmetting binnen een team en/of vereniging kan het zijn dat er gedurende een periode door dat team of door die vereniging geen wedstrijden gespeeld mogen worden. De betreffende vereniging dient dit zo snel mogelijk aan de Nevobo en de tegenstanders te laten weten. In overleg zal dan gezocht worden naar een vervangende datum voor de wedstrijd(en). Indien er een of meerdere spelers van een team met corona-gerelateerde klachten thuis moeten blijven en het team niet beschikt over voldoende vervangers moet de vereniging contact opnemen met de Nevobo. Er wordt dan per geval bekeken of de wedstrijd afgezegd mag worden en een vervangende datum gezocht moet worden. Bij afzeggingen op het laatste moment of als de Nevobo niet bereikbaar is, kan er ook achteraf nog bekeken worden of dit als afzegging door corona oorzaken behandeld wordt. Elke afzegging moet wel direct bij de Nevobo gemeld worden! Daarnaast uiteraard de tegenstander en eventueel aangewezen scheidsrechter informeren. Voor afzeggen wegens coronabesmetting of corona-gerelateerde klachten, na overleg met de Nevobo, worden geen sancties opgelegd. Hierbij wordt uitgegaan van de integriteit van de verenigingen om hier geen misbruik van te maken. De normale invalbepalingen blijven geldig en in basis is het de bedoeling dat een zieke/geblesseerde speler door een invaller vervangen wordt.

Wat als de situatie verslechterd gedurende het seizoen?

Bij negatief reisadvies voor bepaalde regio‚Äôs moeten verenigingen zich hier uiteraard aan houden. Hierdoor kan het zijn dat wedstrijden tussen teams uit verschillende regio‚Äôs niet door kunnen gaan. Er zal vervolgens met de betrokken verenigingen en de Nevobo gekeken worden naar de beste oplossing. Er is een kans dat de competitie niet in zijn geheel afgemaakt kan worden of dat er gedurende het seizoen een periode niet gespeeld mag worden, waardoor niet alle wedstrijden gespeeld zijn aan het einde van het seizoen. Per competitie wordt dan gekeken naar de afronding. Hiervoor zijn de volgende uitgangspunten benoemd voor het bepalen van de eindstand en eventuele promotie/degradatie van teams: Bij minder dan de helft van de speelrondes gespeeld (volgens de kalender): Er wordt geen eindstand opgemaakt, de competitie wordt als niet gespeeld beschouwd. Er zullen geen teams promoveren of degraderen. Bij meer dan de helft van de speelrondes gespeeld (volgens de kalender): De eindstand wordt bepaald door het wedstrijd quoti√ęnt, het aantal behaalde wedstrijdpunten gedeeld door het aantal gespeelde wedstrijden. Op basis van de berekende eindstand zullen er teams promoveren en degraderen. Indien er aan het einde van het seizoen nog voldoende ruimte is en het spelen van wedstrijden weer toegestaan is, zal er gekeken worden of er nog een vorm van nacompetitie georganiseerd kan worden om de promotie/degradatie te bepalen. De vorm waarin dit gespeeld wordt zal later bepaald worden.

Voor meer informatie kijk op Nevobo.nl of in het protocool indoor volleybal.

Corona en volleybal

Opstarten outdoor volleybal m.i.v. 11 mei, óók voor volwassenen!

Dit staat er nu te lezen op de Nevobo website. Dit is goed nieuws voor ons volleyballers. Het is echter niet zo dat wij nu massaal als jonge honden de beachvelden op kunnen. De Nevobo heeft hier een protocol voor opgesteld. Het lijkt ons als Quinto bestuur goed om het beachvolleybal op te starten volgens deze richtlijnen. Deze zijn na te lezen via onderstaande link:

De Beachcommissie zal zich buigen over deze regels, opgesteld door de Nevobo en het RIVM. De Beachcommissie zal de noodzakelijke regels om te kunnen volleyballen communiceren naar de leden en ophangen bij de beachvelden. Gebruikmaken van de beachvelden is alleen mogelijk op aanvraag bij de Beachcommissie en wij vragen jullie de opgestelde richtlijnen te volgen en te respecteren. Blijf verder gebruikmaken van je gezond verstand en dan kunnen we de komende zomer lekker genieten van onze favoriete sport!!
Lekker sportief volleyballen met elkaar en blijf gezond!!
Het bestuur

Contributie in Corona tijd

Binnenkort zal het 4e kwartaal van de contributies bij de leden worden ge√Įnd. Als bestuur hebben we besloten, ondanks het feit dat vanaf half maart er niet getraind en gespeeld is, de contributie wel te innen.

De kosten voor de vereniging lopen namelijk grotendeels gewoon door.

Ter compensatie hebben we besloten om volgend seizoen geen contributie verhoging door te voeren.

Wij beseffen, als bestuur dat er omstandigheden kunnen zijn dat het bezwaarlijk is de contributie te betalen. Wanneer dit het geval is kan men contact opnemen met de penningmeester via penningmeester@vvquinto.nl

Het bestuur

Tel- en fluitschema eerste helft

ATTENTIE***ATTENTIE***ATTENTIE:

Hierbij het tel en fluitschema voor de eerste helft van het seizoen. Nieuw dit seizoen is dat wedstrijden vanaf 2e klasse en hoger alleen met een licentie gefloten mogen worden en niet meer met alleen een vaardigheidsbewijs. Dit geldt niet voor de jeugdwedstrijden dus… Je vind dan ook de namen van degenen met een licentie in het schema (Ron heeft DINSDAG a.s. even overleg per team!).
Voor de zaterdag fluitbeurten heb ik – gezien de magere bezetting – bij de dames beide teams genoemd; maak in overleg een schema!
Zoals je kan zien hebben we dit seizoen meestal maar 2/3 van de Börkerkoel in gebruik.

Trainingsindeling seizoen 2019-2020

Voor de mini’s/kinderen van¬†6 t/m 11 jaar:¬†op dit moment heeft Quinto niet genoeg mini‚Äôs om apart training te geven. Deze kinderen trainen in eerste instantie op dinsdag van 18:00 tot 19:30 uur mee met meisjes C2 (zij krijgen aparte begeleiding van een assistent-trainer). Wanneer er in september of later in het seizoen meer mini‚Äôs bijkomen, gaan we kijken of het mogelijk is dit groepje een eigen training te geven (bijvoorbeeld van 17:00 tot 18:00 uur).

Berdi Wijnbergen ontvangt lintje!

Berdi is benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau. Ze heeft dit ontvangen voor al haar bestuurlijke activiteiten. Dit onder andere bij Quinto als bestuurslid, trainster, begeleider recreantencompetitie en website!
BERDI, van harte gefeliciteerd!

Paaseierenactie 2019

De jaarlijkse paaseierenactie van Quinto vond plaats op zaterdag 30 maart. Vanaf 8.30 uur kwamen de eerste enthousiaste jeugdleden verzamelen in de kantine van de sporthal.
Helaas hadden we iets minder teams dan vorig jaar, maar het weer was ons dit jaar weer goed gezind dus met een heerlijk zonnetje ging de enthousiaste jeugd in vijf groepjes met een begeleider op pad om in de verschillende wijken in Westerbork paaseieren te verkopen. Een aantal begeleiders is nog enkele keren teruggekomen om de voorraad aan te vullen zodat de verkopers ongestoord verder konden. De organisatie kon ondertussen de bestellingen van de overige leden klaarzetten, waarvan een groot deel ook dezelfde dag al zijn opgehaald.

Na het succes van 2018 had de organisatie besloten dit jaar extra paaseieren in te kopen (ruim 150 kilo) en moest zelfs op de dag zelf nog bijgekocht worden….
Er kwam berichten binnen over een heuse politiepatrouille omdat er een verdacht wit busje rondreed op het Hooimaveld. Alwin en Thijs hadden een heuse strategie; zij vertelden aan de mensen dat chocolade goed voor je is omdat het een stofje aanmaakt in ons lichaam waar we blij van worden en ja hoor, ze verkochten hierdoor zelfs 5 zakjes aan mensen die in eerste instantie niets wilden kopen, super gedaan mannen!!
Als dank voor de enthousiaste inzet stond er bij terugkomst voor iedereen een patatje met wat drinken klaar en werd er nog gezellig nagepraat. Jeugdleden, jeugdcommissie en ouders ontzettend bedankt voor jullie inzet!
De totaalopbrengst is nog niet bekend omdat de laatste bestellingen nog verwerkt moeten worden. De jeugd heeft op deze dag in ieder geval ruim 100 kilo aan paaseieren verkocht!